hit counters

lunes, 27 de noviembre de 2017

Estany de Malniu i Pic du Carlit (2.921m)

Un post d'espais temporals, jaja, doncs avui explicarem la visita a l'Estany de Malniu del 15/10/2016 i el dia següent la no ascensió al Carlit del 16/10/2016, que sí vam realitzar amb anterioritat el 20/08/2016!!

15/10/2016: Al igual que en el vídeo iniciem l'explicació primer per l'Estany de Malniu, situat a la Cerdanya, molt a prop de la frontera andorrana...

...molta gent fa nit al Refugi de Malniu per pujar fins al cim del Puigpedrós (2.914m)...

...però nosaltres avui venim a voltar per l'Estany de Malniu, un escalfament de cara al "repte" del dia següent!

Les formigues treballant a tot drap...

...als bolets com el Reig bord (Amanita muscaria) ja els queda poc...

...ja que el fred i la neu a la tardor comencen a extendre's per l'alta muntanya: observem la primera enfarinada de la temporada al Puigmal!

Hem enganxat un bon dia i la preciosa Campaneta blava (Campanula persicifolia) treu el cap!

Per arribar a Malniu hem de creuar el poble de Meranges, molt acollidor i amb uns boscos on un servidor ha participat en una estada setmanal de voluntariat forestal amb Bergwald Projekt Catalunya...

...un cop creaut el poble la carretera es converteix en una pista forestal...

...però s'arriba sense problemes fins al Refugi, s'ha que pagar una petita taxa!

16/10/2016: El dia següent ens vam desplaçar fins la Cerdanya francesa, per intentar arribar al punt més elevat de la comarca!

Sortim des de l'Estany de la Bullosa, on hi ha una presa, i creuem tot un seguit d'estanys que obren les portes al cim!

La presa de l'Estany de la Bullosa

Rebuda familiar jaja!!

És molt recomanable i està ben indicat, fer la volta als estanys, creuar uns quats de pujada i de tornada baixar pels altres, amb raquestes de neu a l'hivern ha ser una meravella!

Sobren les paraules, aquí et pots relaxar molt, un paisatge del vessant nord dels Pirineus que recorda molt a altres de més internacionals...

...de fet la seva bona orientació com deiem, al nord, fa que l'aport de neu i reserves d'aigua siguin molt importants i els estanys presentin un aspecte autèntic!

Des de força distància ja tenim el nostre objectiu a la vista, ja veurem si podrem arribar-hi...

...amb el zoom de la càmera observem com hi ha gent ben equipada amb material d'hivern que sí hi ha pogut accedir...

...per ara la neu ens queda lluny i seguim tartera amunt...

...girant el cap les vistes són espectaculars: hem pujat pels estanys de la dreta i després tornarem al punt d'inici pels estanys de l'esquerra, realitzant una agradable circular!

...Estany Gelat, el darrer previ el cim...

...i sembla que poques passes més farem, no hi ha massa neu però precisament aquest és el problema ja que deixa al descobert nombroses plaques de gel, sense grampons és molt perillós, de fet moltes persones també van reculant, i ben fet!

Mentre els companys descansen a l'Estany Gelat, en Benji...

...i jo, amb molta precaució i ferms seguim una mica més endavant...

...res guanyem una mica d'alçada i ens aturem a la cota 2.650m, on hi ha un prat bastant gran i la neu no genera perillositat!

Però on som se'ns obren vistes cap algunes estanys petits i una part important de la Cerdanya!

Tossal Colomer (2.673m), hi havia la intenció d'anar cap allà però el temps se'ns tira al damunt, un mirador que queda pendent d'estrenar!

En canvi, a l'altre banda el Carlit tan pel Benji com per mi (que ja el vam fer en altres expedicions) en el nostre cas no el vam poder repetir, però ja el teníem estrenat!

20/08/2016: Pic du Carlit (2.921m)!!!

Vistes des del cim mirant a la cara nord, 100% alta muntanya!!

També des del cim, als nostres peus podem observar el collet, amb dos estanyets a banda i banda, i el Tossal Colomer; aquest va ser el punt exacte fins on vam arribar en Benji i jo el 16 d'octubre, quasi dos mesos després de realitzar aquesta fotografia!!...

...precisament el que ens va faltar per fer són els darrers 275m de desnivell, que majoritàriament és un tram de grimpada, on sempre cal extremar les precaucions en pujada...

...i sobretot de baixada, com vam fer a l'agost!

És important recordar que durant l'estiu, juliol i agost, per accedir a l'Estany de les Bulloses s'aparca el cotxe més baix i es puja amb bus, tot pagant uns pocs euros, tan per anar com per tornar clar! En canvi quan vam venir a l'octubre hi vam poder accedir amb els cotxes particulars perquè l'accés aleshores és obert, al no ser temporada alta!

A Les Bulloses també hi ha un hotel força gran on es pot pernoctar, en els dos casos vam optar per fer nit a: agost matinant i dormint a casa i a l'octubre vam optar per dormir a prop de Alp, a la Cerdanya catalana!