hit counters

miércoles, 1 de agosto de 2018

Rupit - Salt de Sallent - Sant Joan de Fàbregues - Tombes dels Bassis

17/06/2018: Rupit, un poble que per fi hem pogut trepitjar personalment, tantes vegades vist en imatges!

Ens desplacem a l'interior de Catalunya, a la comarca d'Osona, on al NE es troba aquest preciós poble, rodejat d'un entorn molt divers: rieres, cingleres, boscos de muntanya i molt punts d'interès cultural!

Farem una circular de 16km: Salt de Sallent, Riera de Rupit, Grau de la Donada, Sant Joan de Fàbregues, Tombes antropomorfes,...una llista molt llarga per veure avui! Som-hi!! El track està disponible aquí!

Només baixar dels cotxes, l'aigua ja fa acte de presència!

Els visitants es troben amb un primer punt d'interès: el Pont penjant, que fou construït l'any 1945 de la mà dels ferrers Francesc i Pere Rovira, el paleta Santi Villa i Joaquim Marsal, per crear un pas directe a la població!

A destacar també els carrers empedrats...

...els seus cotxes jeje...

...les seves terrasses...

...
...i els croissants, ben bons i GRANS que els trobareu a Ca l'Enric!

Comencem la ruta i darrere nostra tenim una bona perspectiva de Rupit, amb la Església de Sant Miquel de protagonista!

Saltants del Rodor, on abans hi havia un molí!

Font de la Pomareda, sempre hi ha que portar aigua des de la sortida però quan trobes això, és un luxe enmig de la natura!

Saltant de Sabaters, com veieu l'aigua és una constant en la caminada, i el millor està per venir encara!!!

Després de caminar pel bosc ja tenim les cingleres a la vista, com aquesta la de l'Agullola!

I ben aviat quan portem només 2,5km arribem al mirador on podem observar el famós Salt de Sallent!

Baixem pel Grau de la Donada, sense cap dificultat...

...i ens arribem fins al peu del Salt de Sallent, per contemplar des d'una altre situació la seva immensitat!

Després seguim baixant fins a la Riera de Rupit, i la creuem, alguns amb les botes posades i altres sense elles, per major seguretat i refresc jajaja!

Tot el que baixa després puja, doncs això ens ha tocat fer fins aquí: Collet de Malafranda (al vídeo crec que dic "malafrenada" jaja un lapsus), als peus de l'Agullola de Rupit!

Tram còmode però molt obert i calorós pel Camí de Paderneres, tot i que ens regala una balconada emocionant del Pantà de Susqueda...

...i les Cingleres de l'Avenc, al costat de Tavertet!

Sant Joan de Fàbregues, l’església data del segle XI i és d’estil romànic llombard, fins l’any 1878 va ser la parroquial de Rupit. Actualment i des del passat mes d'abril de 2018 els seus nous encarregats, la Núria i el Gabriel, han obert un servei de restaurant i també esperen poder oferir allotjament! Se'ns dubte els desitjem molta sort i segur vindrem a dormir-hi en una altre ocasió, el lloc s'ho val! Per cert que els hi vam buidar les aigües ja que no ens vam poder resistir a comprar un bon refresc i aigua freda! jaja, un molt bon avituallament!

Les tombes antropomorfes dels Bassis (juntament amb les de l'Avenc) són els únics testimonis d’enterraments oberts a la roca viva que es coneixen al Collsacabra!

Miador dels Bassis, el punt més elevat de la jornada i que quasi resumeix la nostra excursió: a l'esquerra els Cingles de Pujolràs i el Grau de la Donada per on hem baixat fins al centre, a la Riera de Rupit, i a la dreta l'Agullola a la qual hem rodejat fins al Pla del Roquer per pujar fins a on som ara!

Novament ens enbosquem per tornar fins a Rupit, ja tot baixada!

Un curiós exemplar s'ha barrejat amb les ovelles de Els Solans!

Ermita de Santa Magdalena, del 1660, situada a la banda del migdia del poble...

...és un bon mirador cap a l'Agullola de Rupit...

...i el millor lloc per fer la fotografia de grup, el Centre Excursionista Els Blaus, amb tot Rupit al descobert!

Tot i així encara no hem tancat la circular, només ens falta creuar el Pont de Can Badaire...

...saludar a uns curiosos "personatges"...

...i ja podem fer una volta pel poble, començant per l'Església de Sant Miquel!