hit counters

lunes, 18 de febrero de 2019

Caminant pel Tossal de Miravet i una hivernal Boí!

1 i 2 febrer 2019: Nova nevada als Pirineus i motivats cap allà amb moltes ganes de retrobar-nos amb l'or blanc!

Ens vam desplaçar a l'Alta Ribagorça, tot voltant per la seva capital durant el primer dia i la segona jornada vam visitar Boí!

1/02/2019: Arribant a El Pont de Suert tenim una agradable sorpresa, un molt bona benvinguda!

El Tossal de Miravet, inclús sense arribar d'alt de tot, és una gran talaia a tot el municipi on s'evidencien les restes dels 30cm de neu que hi van caure dues setmanes abans de la nostra visita!

Un ascens al Miravet que al fem tot seguint les marques grogues que van en paral·lel amb la via ferrata, i amb alguns trams equipats que són d'ajuda si ens trobem la roca humida!

Nevada al nord de la comarca: a Vilaller i la Vall de Boí...

...en canvi la tarda seguia estàtica a El Pont de Suert i així podem contemplar bones panoràmiques: Gotarta i al fons la vall on hi ha el poble abandonat de Esperan, com també ho és...

...Erill Castell!

El Voltor comú (Gyps fulvus) es troba en plena remodelació del niu abans no arribi la nova pollada...

...qui també està de marxa és el Trencalòs (Gypaetus barbatus)!

2/02/2019: L'endemà vam agafar el Bus de la Neu i vam fer parada tot el dia a Boí, al fons treu el cap el l'Aüt (2.535m), que hem coronat en dues ocasions!

Al que segur no es veurà avui és pasturar les ovelles! jeje

Font de Callis a l'hivern; haurem de tornar a l'estiu i fer la comparativa! jeje

Un cop hem creuat el Pont del Fornet seguim un tros del Camí de l'Aigua i amb quatre passes ja tenim una imatge de postal de Boí!

Després d'una breu caminada deixem el Camí de l'Aigua i ens aturem a una àrea anomenada el Racó de la Pau...

...on hi ha un mirador, el Banc dels Padrins, avui ens fa ús com a refugi per seguir la nevada!

Un cop satisfets tornem a recuperar el Camí de l'Aigua, de tornada...

...on novament no podem deixar de contemplar el paisatge hivernal i fotogènic!

Entrant novament a Boí, hi ha qui ens surt a rebre amb molta empenta!

Capella de Boí, amb una campana al descobert, normalment tenen alguna coberta i aquest fet ens va sorprendre!

Sant Joan de Boí, ara si ha arribat el moment d'entrar a visitar una part del conjunt romànic,...

...és l’església que conserva més elements arquitectònics del primer moment constructiu que es produeix a la Vall de Boí al s.XI!

L'accés al campanar és obert i escales amunt...

...accedim a un nou mirador, en ple temporal de neu sobre el poble!

Després d'un bon dinar ens apropem al darrer mirador, pròxim a la pista de bàsquet sobre neu jeje...

...i mirem fixament a Erill la Vall i la seva església: Santa Eulàlia, on trobem un dels millors campanars de la vall, una esvelta torre de planta quadrada i sis pisos d’ alçada amb la decoració pròpia del romànic llombard!

Darreres petjades de neu...

...aprofitant la llum del dia fins a la última fotografia...

...i com a anècdota final: el Bus de la Neu es va averiar, no per culpa de la neu, i finalment el servei alternatiu de taxis ens va tornar volant cap a l'hostal!!