hit counters

miércoles, 11 de marzo de 2020

Ribes de Freser - Refugi Pla d'Erola - Ventaiola

14/11/2019: Novament sortida a Ribes de Freser però aquesta vegada en un dia de plugims continuat, esperàvem trobar-nos amb una nevada a cotes relativament baixes...va ser així? Aviat ho sabrem!

Som a la comarca del Ripollès, al nord de la seva capital i disposats a viure una jornada entre mullada i nevada, veurem què s'imposarà!

Ruta semicircular entre Ribes de Freser i el Refugi Pla d'Erola, tornant per Ventaiola. Pugem per sender i baixem en gran part per pista!

Avui la vegetació jugarà un paper fonamental per mullar-nos menys, tot un paraigües natural!

Can Nadal

Mirador de Ribesaltes: al centre el Càmping Vall de Ribes i a la dreta Ribes de Freser!

A una hora del refugi, en un ascens no molt llarg i progressiu, amb pendent més forteta a la part final del recorregut!

No som en un western però la doble caputxa i el barret són molt efectius contra aquesta pluja a la britànica!

Les vaques no trenquen la seva rutina, nosaltres tampoc! jeje

A la dreta el petit poble de Batet, a l'esquerra el Collet de Segura i entremig la Mina de Can Possons!

La pista per la qual tornarem a la baixada, ara en canvi només la creuem per seguir sender amunt entre arbres!

Bosc de Ribes

Refugi Pla d'Erola, on de forma casual vam coïncidir amb l'arribada d'un dels seus gestors que preparava llenya i lo necessari perquè l'endemà venia un grup de deu persones, amablament ens va oferir entrar dins i aprofitar per esmorzar al costat de la llar de foc, obvi no ens hi vam negar, moltes gràcies! Per compensar vam compartir una mica d'entrepar amb els seus fidels amics!

Des del Mirador Pla d'Erola constrastem que la cota de neu avui estava per damunt dels 1.500m en aquesta part del Pirineu Oriental, no havia baixat més com desitjàvem, però be ens conformem amb la neu granulada i les vistes, sempre mangnífiques!

Serrat

Coma del Clot i Torreneules

Balandrau

Tenim una font al costat del refugi, ideal per reomplir en cas de necessitat!

Refugi Pla d'Erola, ens ha agradat molt, l'anotem a l'agenda per venir a passar una nit!

Sortim per la porta d'entrada! jaja

No ens ha nevat però almenys hem tingut un lleuger contacte amb la neu!

La boira no és cap problema però a aquesta hora el terreny està força mullat i per tan baixar en gran part per pista és ideal, així podem relaxar més les cames i es varia respecta la pujada que havia sigut per sender!

Tram de sender que ens presenta un bosc típic de vegetació que sap aguantar unes humitats importants, com per exemple les Falgueres que tenim a banda i banda!

Esn retrobem amb les vaques, que segueixen la seva dieta, nosaltres també, caminant!

Tornem al Mirador de Ribaslates, on tan bon punt tenim vistes a Ribes de Freser, com...

...tan bon punt les perdem, el vent fa circular, aparèixer i desaparèixer els núvols baixos a gran velocitat, espectacular, màgia natural, no hi ha truc!!

Ventaiola

Arribem puntuals a Ribes de Freser perquè al poc d'entrar al poble es posa a ploure fortament, un xàfec!

Tornem a casa amb ganes de dormir ben juntets a la nostra estimada Lluna, jajaja!