hit counters

sábado, 17 de octubre de 2020

Els Frares Encantats - Agulles de Montserrat

11/03/2017: Sortida aventurera tot creuant les Agulles de Montserrat per la ruta dels Frares Encantats, amb l'ajut puntual de trams equipats amb cordes, cadenes i una via ferrada! Sensacional!

Ens desplacem a la comarca de l'Anoia, dins el municipi de El Bruc

Ruta no massa llarga en quan al quilometratge però sí intensa, tot passant per uns punts d'interès molt emblemàtics com: La Cadireta, Els Frares Encantats i el Refugi Vicenç Barbé!

Sortim des de l'aparcament de pagament de Can Maçana

Al principi de la caminada és molt planera, genial per entrar en calor i anar agafant ritme, ràpidament ja estem envoltats de bosc i conglomerat!

Des del Mirador de Can Maçana observem les 1.235ha cremades en l'incendi de juliol de 2015 al municipi de Òdena!

La Cadireta, el qual passem per sota seu, i la Roca Foradada!

Les Agulles de Montserrat

En aquest punt, als pocs km de la caminada, tranquem a la dreta per accedir a la zona aventurera pel Portell Estret, pels qui volguin evitar cordes, cadenes i fortes pendents poden seguir recta i fer la volta a les agulles per fora pel Portell de Migdia!

Aquell dia va ser l'últim en el que un servidor va fer ús del mòbil com a GPS, amb els telèfons es pot perdre fàcilment el senyal, i aquí ens va passar (també més endavant), des del Portell Estret l'aplicació de Wikiloc al mòbil ens indicava cap a d'alt, al recuperar la senyal ens corregia i indicava la direcció contrària, per tan vam tornar a baixar al Portell Estret, en rutes com aquestes de tants creuaments de camins no serveix el mapa (i ho diu un geògraf), el mapa passa a ser l'Aparell GPS (no el mòbil), que és una altre eina per l'excursionista i indispensable per la geografia! En el meu cas vaig anar al Decathlon i em vaig comprar un Garmin Etrex30x, del qual estic molt content! Ara doncs em descarrego tracks des del Wikiloc i els carrego al Garmin Etrex30x!
PD: No cobro res ni rebo cap regal de ningú eeh per fer publicitat gratuïta, no sóc un influencer, jajaja!

Continuem movent-nos entremig de les impressionants Agulles de Montserrat, que de lluny no ho sembla però quan hi ets al lloc està força enboscat, ho fa tot més autènticament salvatge!

El gran repte dels Frares Encantats suposem que és posar nom a totes les Agulles, més endavant ja anomenarem alguna fàcilment reconeixible!

Les emocions es van enfortint i és que ara sí ja fem ús de cordes i cadenes, impressionant sobretot el pas per sota d'un roc on el forat és justet però això ho fa apassionant, al vídeoreportatge ho veureu millor!

Tot pujant guanyem alçada i vistes, com les de Sant Jeroni (1.236m), cim de la Muntanya de Montserrat!

No m'atrauen les vies ferrades, però be per aquest tram breu fem una excepció! jeje

Ja hem finalitzat la part aventurera, el Portell de Migdia és la volta que s'ha de fer pels que volen evitar totes aquestes pujades i baixades amb trams equipats, ara ja tenim a pocs minuts el Refugi Vicenç Barbé tot creuant el Pas del Príncep, el sender ja torna a suavitzar-se bastant entre la vegetació!

La comoditat en aquesta part de la ruta ens permet contemplar amb molta calma les roques de conglomerat que fan de Montserrat una muntanya molt especial!

Identifiquem una de les agulles: La Nina!

Seguim les marques grogues i blanques del PR (sender de petit recorregut), pel camí veiem un roc amb un escrit sobre el Coll de Porc, tot i que oficialment és Coll de Port!

Refugi Vicenç Barbé, situat en un lloc privilegiat, ideal per escaladors i excursionistes que hi volguin fer nit o prendre un refresc tot estirant cames, com vam fer nosaltres!

El que hem dit, el refugi està ubicat en una zona molt idílica!

La Portella, el darrer tram rocós abans de tancar la ruta circular!

Les Agulles mica en mica van quedant lluny de la nostra vista, però la panoràmica no decepciona!

La Cadireta i la Roca Foradada, ara amb el color més viu gràcies a que comença la posta de sol!

Les runes del Castell de Bonifaci o de la Guàrdia

Sant Pau Vell de la Guàrdia

Contrast de colors, gràcies a la posta de sol!

Acabem el dia deixant pas a la nit, amb una Lluna plena!