hit counters

miércoles, 21 de octubre de 2020

Gorgs de Gualba i Pantà de Santa Fe

29/04/2017: Impressionant caminada entre gorgs, masies i boscos diversos pels voltants del Massís del Montseny, tot començant des del Parc Mediambiental de Gualba, un espai on l'aigua és la protagonista!

Som al Vallès Oriental, al municipi de Gualba, al NE de la comarca!

Sortida exigent, pel seu desnivell, però preciosa per la varietat: gorgs, masies, boscos de muntanya.Una sortida circular paisatgísticament rica i amb bones panoràmiques, a més de visitar el Pantà de Santa Fe, en un dia amb poca gent a aquesta zona del Montseny!

Salt de Gualba i Gorg de la Goja

Central "hidroelèctrica" Número 3

Les tuberies, és que més amunt passarem per una altre central!

Runes de construccions anomenades Polvorí, d'estil contemporani i que deixar de funcionar al segle XIX a causa d'una explosió !

Gorg de la Resclosa

La Creu Gran, un mirador sensacional al Gorg de la Resclosa i a les parets rocoses que ens envolten!

Entre gorgs seguim remuntant per la Riera de Gualba!

El Gorg Negre del Montseny, l'autèntic, el de debò, al que fa referència la Llegenda de la Dona d'Aigua!

En primer pla la Creu Petita i al fons a l'esquerra la Creu Gran, on hem estat anteriorment! Totes dues creus es troben envoltant el Gorg Negre, ¿per què? Casualitat no, servien per foragitar les "bruixes", que no poguessin sortir del gorg, històries d'altres temps que encara romanen en forma d'aquestes creus i lectures!

Ara al segle XXI el que sí ens indica la Creu Gran, vista des de la Creu Petita, és el poble de Gualba, on en acabar la ruta hi farem una visita amb el cotxe!

Enmig del bosc i arribant a la segona central trobem la Font Sot dels Freixes, d'on raja poca aigua, però no serà pas per aigua en la ruta d'avui!

Central de Dalt o Central Número 2

Per uns moments deixem la riera i agafem molt desnivell enfilant-nos per aquest bosc d'alzinar espectacular, amb restes de feixes de quan totes les masies del Montseny estaven actives, fins sobretot els anys 1960...

...abans de que moltes d'elles s'hagin abandonat, com és l'exemple que tenim de Can Corbera, en estat ruinós, però que encara es resisteix a ser oblidada del tot!

Hem deixat la Riera de Gualba i ara ja som a la Riera de Santa Fe, hem guanyat molta alçada i el bosc d'alzinar ha deixat pas a la fageda!

Pantà de Santa Fe, els núvols no ens van deixar veure el Turó de l'Home i Les Agudes, però si aquesta estampa de cine!

La fageda al Pantà de Santa Fe...

...i que retorna a ser alzinar un cop tornem a perdre alçada! La màgia del Montseny!

Panoràmiques que al videoreportatge veureu que arriben fins: a Hostalric, Blanes, Malgrat de Mar i fins i tot un vaixell al Mar Mediterrani!

La pujada ha sigut per gorgs, la baixada és per masies, com per exemple Can Font de Corts, un element fonamental per entendre la vida al Montseny!

Última Hora (be del 2017 jeje), ja van retirar les restes de l'avioneta accidentada l'any 2000, que s'havia convertit en punt de pas, un servidor la va observar encara bastant intacte (l'estructura) un any abans!

Can Berenguer

Can Prat, des d'on observem d'aquerra a dreta l'entorn muntanyenc pel qual ha recorregut la ruta!