hit counters

lunes, 8 de mayo de 2023

Cavalls del Vent 2020

8/09/2020 al 13/09/2020: Durant sis dies vam realitzar la nostra segona gran travessa de muntanya pels Pirineus, aleshores va ser la Carros de Foc 2019, en aquesta ocasió ens atrevim amb la Cavalls del Vent!

En aquesta ocasió tot i la gran travessa que farem, únicament ens mourem per dues comarques: al sud el Berguedà i al nord la Cerdanya!

Nosaltres vam decidir començar la travessa al poble de Saldes, per això l'etapa inicial la vam titular com a 0, com un escalfament, així sumàvem punts d'interès que no surten a la Cavalls del Vent! Muntanyes com el Pedraforca, Cadí, Penyes Altes i La Tosa d'Alp marquen el fabulós païsatge de la ruta!

VÍDEO-REPORTATGES DE TOTES LES ETAPES

REFUGIS

Alberg Cal Manel (Saldes)

Refugi Prat d'Aguiló

La Tosa d'Alp

Serra del Cadí des de Penyes Altes del Moixeró

Esquerra a dreta: El Pedraforca, El Moixeró i la Serra del Cadí

Esquerra a dreta: Serra d'Ensija, Pedraforca, Penyes Altes de Moixeró i la Cerdanya amb boira baixa!

Serra d'Ensija

Penyes Altes de Moixeró

Serra del Cadí al fons i Penyes Altes de Moixeró en primer pla, baixant de la Tosa d'Alp

PAÏSATGES

Ermita de Santa Maria (Saldes), una de les localitzacions de l'etapa 0 que no surt a la Cavalls del Vent

Al fons, darrer del bosc, treu el nas el vessant sud de la Serra del Cadí

Bosc de pins pujant de Saldes cap al Refugi Lluís Estasen, pel camí observem un Rovelló!

Primera etapa i pel matí ens plou, però després la humitat ens genera aquesta estampa magnífica tot pujant cap a la Serra del Cadí!

Moltes fagedes, aquesta arribant al Refugi Sant Jordi!

Panoràmica espectacular de la Cerdanya, la gran recompensa a l'esforç de pujar al cim del Penyes Altes de Moixeró (2.276m)

Baixant de la Tosa d'Alp tenim una balconada a moltes serralades muntanyoses: Ensija, Pedraforca i el Moixeró!

De tornada a Saldes, última panoràmica al vessant sud de la Serra del Cadí

De camí al Pas dels Gosolans on se'ns apareix una enorme plana d'alta muntanya!

Arribant a la Cabana de Moixeró des del Refugi Serrat de les Esposes

Des del Refugi Prat d'Aguiló, descansant, observem el cim del Comabona i la Serra del Cadí

Sortida puntuals a les 8h del matí del Refugi Prat d'Aguiló, atravessant carenes muntanyoses del Cadí

Els Empedrats, baixant del Refugi Sant Jordi en direcció al Refugi Vents de Cadí i al Refugi Gresolet!

GASTRONOMIA

FAUNA SALVATGE, RAMADERIA i MASCOTES

Cotxa Fumada mascle

Escarabat, vist a la Cerdanya, si algú sap l'espècie que ho escrigui a comentaris!

Isards, com sempre una meravella i més amb les mares acompanyades de les seves cries, de fet vaig "aturar" a alguns "runners" per compartir el moment!

Cavalls del Vent no es refereix amb ells com podria donar a entendre, sinó al cavall de les banderes tibetanes!

Vaques i Ases juntament amb els Cavalls no són fauna salvatge però igualment dona gust veure'ls pasturar amb un ampli territori a la seva disposició!

Els Gossos, en el cas del primer l'Artic, ens va acompanyar durant el tram de baixada de Niu d'Àliga fins al Refugi Rebost, prèviament ho havia fet de pujada amb dos corredors, quina energia!!!

Amb bona companyia bebent un refresc al Refugi Vents de Cadí

Picot Garser Gros

Trencalòs

Voltor Comú

Àguila Daurada

Un error em va costar fer quasi tota la travessa amb els llavis tallats, tot venia de l'etapa 1 on la barreja de pluja i després una bona solana en alçada va resultar en això. No portava crema protectora pels llavis ni curativa per quan igualment se't tallen, estàvem encara amb la Còvid-19 molt present, hi havia poca gent i tampoc em vaig atrevir a demanar ajuda a ningú; vaig decidir pagar amb la meva culpa, això si només arribar a Saldes el primer que vaig fer és anar a la farmàcia i problema solucionat! Aquest fallo segur que no es repetirà!